1869

Grundlæggeren

Henry John Heinz begyndte at tilberede og pakke mad allerede i 1869. Han begyndte med syltet peberrod, som han solgte i klare glaskrukker, så køberne tydeligt kunne se produktets kvalitet.

Henry J Heinz
Top

1876

Den allerførste ketchup

Ketchup blev første gang lanceret af Heinz i 1876.Ved at anvende modne, smagsrige tomater og øge mængden af eddike fremstillede Heinz en helt naturlig, sund og betydeligt mere velsmagende ketchup. Det er dybest set denne oprindelige opskrift, som vi anvender endnu den dag i dag.

Den allerførste ketchup
Top

1886

Vejen ud i verden

Den første kunde i Europa var et stort varehus i London, Fortnum & Mason, som var så imponerede over Heinz’ produkter, at de straks opkøbte alt, hvad han havde at tilbyde.

Vejen ud i verden
Top

1892

”57 Varieties”

Inspireret af en annonce som markedførte 21 forskellige slags sko bestemte H J Heinz sig for at gøre det samme med sine egne produkter. Selv om han allerede producerede betydeligt flere produkter valgte han tallet 57, fordi det var hans og hans kones lykketal.

”57 Varieties”
Top

1893

Heinz små pickles-agurker

For at skabe opmærksomhed på Chicago World Fair uddelte Heinz en lille memento til alle de besøgende: en ”pickle pin”. Den er senere blevet kaldet for reklamehistoriens mest kendte - og effektive - give-away.

Heinz små pickles-agurker
Top

1900

En utopi for arbejdere

Heinz investerede tidligt i et godt arbejdsmiljø. Fx fik alle Heinz-medarbjdere adgang til omklædningsrum med privat skab, koldt og varmt rindende vand samt gratis syge- og tandpleje. Men også manicure en gang om ugen!

En utopi for arbejdere
Top

1906

The Pure Food Act

H J Heinz kæmpede hele sit liv for generelle forbedringer i samfundet. Han var fast overbevist om, at ”råvarer af god kvalitet, rigtigt og sikkert tilberedt, med god smag, god emballage og ærligt markedsførte vil sælge sig selv.”

The Pure Food Act
Top

1941

Stadigt nye produkter

Den som tror, at Heinz bare er ketchup, tror helt forkert! I hele 1900-tallet kom der hele tiden nye produkter til Heinz’ sortiment. Nu var der brændende verdenskrig, og Heinz’ nye bønner blev hurtigt yderligere en salgssucces.

Stadigt nye produkter
Top

1948

1948 Et klassisk design

I 1948 blev det nye flaskedesign introduceret, som vi ser det endnu den dag i dag. Sammenlignet med designet fra 1890 beholdt den grundformen men viste visse forandringer i detaljerne.

Et klassisk design
Top

1983

Brugervenlig

Mange forbrugere vil have ”The Real Thing” i ”The Classic Bottle”, mens andre måske hellere vil have en mere letanvendelig og praktisk flaske. I 1983 lancerede vi derfor vores squeeze-flaske af blød plast, helt enkelt for hurtigere at få ketchuppen ud af flasken.

Topdown
Top

2011

Heinz First Harvest

Heinz producerer en limited-edition ketchup af sæsonens allerførste solmodne tomater. Tomaterne er dyrket fra 100% egne Heinz-frø. De høstes, tilberedes og kommes på flaske inden for bare 48 timer.

Heinz First Harvest
Top

I dag

Heinz på FaceBook

 

Top

Hvad syntes du Om Vores historie?

Vores hjemmeside anvender cookies. Når du anvender vores hjemmeside, giver du samtidig samtykke til, at vi lægger cookies på din computer. Klik her for at læse mere om, hvilke cookies vi anvender, og hvad vi bruger dem til. Flere informationer