Vores virksomhed

En verden af god mad

Virksomheden H. J. Heinz Company med hovedkontor i Pittsburgh, Pennsylvania, er den mest internationale af alle USA-baserede fødevarevirksomheder. Ud over mange ”ikoner” til varemærker er vi kendt for altid at tilbyde god, næringsrig og letlavet mad. Det gør vi til familier i over 200 lande. I mere end 50 af dem er vi enten markedsleder eller en god nummer to. Over hele verden er Heinz frem for alt synonymt med ketchup. Vores gamle slogan ”if it isn’t Heinz, it isn’t ketchup” gælder stadig for millioner af familier. Ud over ketchup er vi også populære for vores saucer, bønner, færdigretter, snacks og babymad.

 

Fakta #1

Vi har en hastighedsgrænse

Ketchuppen har en hastighedsgrænse, vi godkender kun at den løber med 0,045 km/t ned i vores klassiske glasflaske. Så er konsistensen rigtig!

 

Fakta #2

Heinz i rummet

Heinz tomatketchup er godkend af NASA til eksklusiv brug i International Space Station. 

 

Fakta #3

Hvor mange tomater går der til hver flaske?

Vidste du, at vores klassiske 300ml flaske indeholder omkring 10 hele tomater? 

 

Fakta #4

Alt godt er langsomt

Vil du have ketchuppen hurtigt ud? Slå med fingrene ved halsetiketten med ”57 Varieties”.

 

Fakta #5

Kinesiske rødder

Heinz Tomato Ketchup blev i begyndelsen kaldt Catsup fra kinesisk Koe-chiap, en sødsur marinade.

Fakta #6

En lang række

Hvis du stillede alle de lastbiler, der kører vores tomater i løbet af et år, i forlængelse af hinanden, ville rækken blive 1.448 km lang

Fakta #7

Det første produkt

Da H. J. Heinz startede virksomheden i 1869 var hans allerførste produkt syltet peberrod. 

 

 

Fakta #8

Seks gange rundt om jorden

I 1998 solgte Heinz over 154 millioner l ketchup. Tappet i vores klassiske flaske ville de kunne nå 6 gange rundt om jorden.

 

Fakta #9

Fylder en swimmingpool

Hver dag anvender Heinz så mange tomater, at de let kunne fylde en swimmingpool i OL-format.